Mijn eerste weekje in Blumenau.

15 april 2014 - Blumenau, Brazilië

Hallo vriendjes, even een klein berichtje uit Blumenau, voordat ik mijn bed straks induik. Vandaag best een fijne dag gehad, alleen oh zo vermoeiend. Jerome was om 13.00 uur klaar met werken en moest voor papieren naar de notaris. Eerst hebben we Liza weggebracht naar haar toekomstige werkgever om een papier op te halen. zij moet a.s. dinsdag medisch nog gekeurd worden en dan woensdag al beginnen. Toen haar weer ergens anders gedropt, want zij moest de hele middag naar naaicursus. Je moet je voorstellen smoordruk, dat verkeer raast als idioten en parkeren oh zo moeilijk. Bij die notaris nummertje trekken en wachten. Toen Jerome aan de beurt was, duurde het niet lang, maar hij moest onverrichte zake naar huis. Ze wilden zijn paspoort zien. Nou, eerst naar huis, toen weer terug. Na een half uur eindelijk een parkeerplek en weer een eind lopen, weer een nummertjetrekken en gelukkig niet al te lang wachten en wat schetst de verbazing, bij dit loket was het paspoort niet nodig. Had je Jerome moeten zien, die plofte en daar schrokken ze zo van, dat ze keurig hun excuus aanboden. Maar onze middag bijna voorbij, tot overmaat kregen we bij vertrek een enorme tropische bui over ons heen, dat we zijn maar een leuke koffietent binnengelopen en hebben een italiaanse cappucino besteld, een gebakje voor z´n tweetjes. Half 6 stond Liza bij de NEUMARKET `hoe duits is dit, een prachtig warenhuis, doet een beetje Harrodsachtig aan, heel leuk, maar we waren allemaal bekaf. Liza en Jerome kijken een mooie film in de woonkamer en Ik zei de gek, zit in de keuken jullie een verslagje van deze dag te schrijven. Dit was de eerste bui in Blumenau, maar de temperatuur is nog altijd heerlijk. In Nederland kan het weer dan weer zo´n tijd van slag zijn, hier vindt Liza het met 24graden al fris en schoonmoeder, die het altijd maar koud heeft, loopt nu te genieten met deze temperatuur. Dit was het voor vandaag. Liefs Anna