Foz d´Iguacu deel I

22 mei 2014 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Jerôme wilde voordat ik zou vertrekken toch nog iets speciaals laten zien. Ik had de keuze Rio de Janeiro of Foz d'Iguacu. Ik heb voor Foz d' Igaucu gekozen, Dat zijn één van de mooiste watervallen van de wereld. Wij dus op donderdagmiddag eerst naar Curitiba gereden. Het is ruim 200 km, maar er waren veel wegwerkzaamheden i.v.m. het WK. en je mag er vaak niet harder dan 60 à 80 km. En ja hoor het begon ook nog te regenen. Curitiba ligt op 1000 meter hoogte en dat kan met Blumenau wel 10 graden schelen. We hebben er zo'n 5 uur over gedaan en kwamen bij ons adres van Air B&B aan. Een landgoed op een terrein van 6000 vierkante meter, met 2 enorme beveiligingshekken, alles natuurlijk automatisch. Daar hebben we geslapen. Hele lieve gastvije mensen. De andere morgen op tijd naar de luchthaven vertrokken en natuurlijk weer een surprise, we hadden via internet geboekt, geen afbericht gehad, maar daar was de vlucht geannuleerd . Maar Jerôme spreekt toch wel aardig Portugees en we konden voor dezelfde prijs ongeveer mee. Na een uurtje vliegen kwamen we om 12 uur s'middags in Igauzou aan. Het was er koud , maar de regen was gestopt. Ons programma was als volgt, we hebben de bagage in een kluis op het vliegveld gestopt en zijn toen lopend naar het vogelpark gegaan. We dachten op de plattegrond, dat het naast het vliegveld was, maar achteraf was het nog een pittege wandeling van minstens 1 uur, bergje op en bergje af. Maar geen spijt, want het was zo mooi en interessant. Allemaal vogels en dieren, die je door heel Brazilië kunt tegenkomen. S'avonds zijn we bij ons logeeradres aangekomen. Hele lieve mensen, Simone een jonge vrouw van 32 sprak goed Engels en verwelkomde ons met lekkere warme thee, wat uit haar eigen tuin kwam . Daarna vroeg naar bed, want de andere dag moesten we vroeg op om richting Argentinië te gaan.