Bijna Franse Riviera......

7 mei 2014 - Balneário Camboriú, Brazilië

Vanmiddag is Jerôme vrij, het weer is natuurlijk prachtig en we gaan richting de kust. Eerst moet hij naar Itaji, zijn Braziliaanse identiteitsbewijs afhalen. De instanties hebben dan weer 5 maanden nodig gehad, om dat voor elkaar te krijgen, maar na een uur wachttijd was het dan eindelijk zover. We zaten zo'n 8 km van de kust Balneário de Camboriou.Het
was er vrij rustig op een doordeweekse dag en het seizoen is natuurlijk voorbij.. Wij hebben eerst een prachtig,rustig
strand opgezocht. Heerlijk, weer echt genieten. Toen de zon wat gezakt was en het donker werd, zijn we naar het drukke gedeelte gegaan, prachtige boulevards, wel veel hoogbouw, zoals bijv.b. in Spanje. Daar hebben we een leuk restaurantje
uitgezocht, waar we heerlijke zalm met aubergines met een soort appelstroopsaus hebben gegeten.

In deze tijd van het jaar , zie je er veel pensionadas. Voor deze groep mensen zijn langs de boulevard heel veel
mooie wandelpaden en fietspaden gecreeërd , jeux de boulesbanen en openluchtfitness en krachttraining.
Op veel hoeken vindt je die aparaten en er wordt druk gebruik van gemaakt.
Ja, ik zou daar best wel een apartementje willen hebben, maar ook daar is het niet echt goedkoop en
een beetje erg ver van Nederland, dus bij nader inzien, prachtige dag gehad en voorlopig nog even
genieten van de fijne tijd, die ik hier met de kinderen heb.