Natte schoenen.....

17 mei 2014 - Blumenau, Brazilië

Jerôme was zaterdag vrij, dus zijn we er opuit getrokken naar een natuurpark niet zo ver van Blumenau (15 min).
Ik dacht, het zal wel een soort botanische tuin zijn, dus gewoon korte broek en schattige sandaaltjes aan.
Maar ja, de weg , staat hier niet altijd goed aangegeven, dus wij sloegen een weg in en ja wel mooi, maar midden in de bush,bush en daar was ook geen uitgang, het werd best eng. Tom,Tom, helpt niet, want het zijn geen echte wegen. Eindelijk zagen we een levend wezen en die zei, dat we het beste terug konden keren,anders kwamen we er niet uit. Terug in een dorpje eerst wat brood en bananen gekocht en weer gevraagd en ja hoor toen kwamen we bij de goede plek. Prachtige rondleiding met een gids,maar Anna had de verkeerde schoenen aan en dat viel niet mee. Hij leidde ons van waterval naar waterval, de een nog moeilijker te bereiken, dan de andere en vertelde dan doodleuk, dat de poema's, de apen, de reuzeratten enz, slangen, grote spinnen enz er heel vaak kwamen
drinken. Ik wilde wel graag weer terugkeren, maar ja, ik moest volgen strompelend over enorme keien en wadend, van kei op kei, waar ik dus ook weleens vanaf gleed en dan alsnog in het water terecht kwam, wel gelachen trouwens, want eerst ben je nog zuinig op je schoenen en op een gegeven moment kon het me ook niks meer schelen, dus gaan met die banaan. Toen we na 2uur weer terugkwamen, werden we onthaald door de vrouw van de gids met cola, pinda's, ijs en koekjes, want ze was jarig. Er kwamen nog meer mensen met rugzakken en die kwamen er allemaal gezellig bij zitten, ze kwamen uit Sao Paulo, Rio de Janeiro, Uruquai, Bulgarije en Nederland. Er werd Frans, Spaans Engels en Portugees gesproken. Als ik een maand alleen met de vrouw van de gids zou zijn geweest, dan denk ik , dat ik al aardig wat Portugees zou hebben gesproken, want ik begreep steeds meer en ze deed ontzettend haar best om langzaam te spreken. Toen we weggingen, kregen we nog een grote pot zelfgemaakte (Bulgaarse)yoghurt mee naar huis. Al met al een prachtige ervaring en een prachtige dag gehad.