Een dagje naar de kust, Florianopolis

20 april 2014 - Florianópolis, Brazilië

zondag 20 April, vroeg opgestaan we wilden Floreanapolis bezoeken en dat ligt op zo´n 240 km afstand van hier. De weersvooruitzichten waren niet vrolijk, maar we gingen toch. Hier in Blumenau kwam in ieder geval de zon door en 25 graden, dus deze Hollandse voelt zich best met deze temperatuur. Ik heb er ook weer zoveel gezien. Floreanopolis is een miljoenenstad, indrukwekkend en daar heb ik onderweg ook Favelas gezien, die kun je ook maar beter vermijden. We zijn doorgereden naar het schiereiland en dan zie je weer die prachtige natuur met de bountystranden en die wilde golven. Ik wilde even pootje baden, maar werd door die krachtige golven bijna kopje onder getrokken. Het was wel lachen natuurlijk, want ik was kleddernat. Ik had geen badpak mee, omdat Liza zei, dat het daar nu geen weer voor was, maar daar heb ik wel spijt van gehad, want er scheen toen een lekker zonnetje en voor Jerome en mij was het heerlijk strandweer. We zijn na dit strandavontuur achter het bos en de duinen weer verder gegaan, Er bevond zich een groot binnenmeer en daar kon je bijv. roeien, surfen varen enz . Dit binnenmeer is het grootste van deze regio. Prachtig gewoon. Onze magen begonnen te knorren, dus zijn we een restaurant binnengelopen en hebben ons te goed gedaan aan een lopend buffet, onbeperkt eten voor 6 euro p.p. Gelukkig was de dag nog niet om en zijn we weer verder getrokken over het schiereiland. Jammergenoeg kwamen we op de terugreis in een file terecht, dus waren we pas om 10 uur s´avonds thuis, moe, maar voldaan. De kinderen moesten om 5 uur s´ morgens weer op.Liza moest voor het eerst naar haar nieuwe werkgever en Jerome vanwege de Nederlandse zomertijd.

1. Aad Pietersen:
    27 april 2014
    Hoi Annabel,
    dit is wel afzien zeg! Wij zijn niet jaloers, gunnen je het van harte en nog veel meer.
    In spanning wachten we het volgende verslag af.
    Groeten aan de kids,
    Jelleke en Aad