De reis van Amsterdam naar Blumenau

13 april 2014 - Blumenau, Brazilië

Om 4.00 uur s´morgens gaat de wekker en zonder al te veel moeite sta ik meteen naast mijn bed. Ben vrij snel met alles klaar, neem nog wat thee met een sneetje brood en half 6 bellen mijn vrienden aan om mij naar Schiphol te brengen. Mooi op tijd ingecheckt en de bagage erdoorheen, er viel een flinke last van mijn schouders. Eenmaal in het vliegtuig weet je dat je 12uur achter elkaar op een plek moet zitten, dus daar leg je je maar gewoon bij neer.Ik had geen slechte zitplaats, genoeg beenruimte een kussentje en plaid van KLM en nog een speciaal gezondheidskussentje van mijzelf. De stewardessen kwamen regelmatig met eten en drinken, je kon ook wel alcoholische dranken krijgen, maar heb het bij water en wat koffie gehouden, zodat ik niet teveel uit mijn gedoe zou raken. Om 22.00 uur landden we in São Paulo, wel even eng weer met inchecken, maar ze waren erg vriendelijk en ik werd er behandeld als een prinses, ik werd er keurig met voorrang in de bus naar het vliegtuig voor Navagantes geplaatst, waar Jerome en Liza mij opwachtten. Om ongeveer 4uur s´morgens kwamen we thuis, en om 6.00 ben ik pas gaan slapen. De andere dag heb ik het rustig aangedaan, s´avonds om 8uur naar bed en het klokje rond geslapen.