Weekend in CURITIBA

3 mei 2014 - Curitiba, Brazilië

Ja, dat zien jullie goed, ik ben een week achter met mijn reisblog,maar daar heb ik zo mijn redenen voor, ik heb het gewoon erg druk. Als de kinderen aan het werk zijn, dan probeer ik het huishoudentje een beetje te doen. Ik ga met deze warmte ook 2 keer per week naar de sportschool, doe wat boodschappen in een enorme supermarkt, wat veel tijd in beslag neemt, want ik mag graag de producten bekijken en praat af en toe met wat mensen, veelal met handen en voeten, maar er komt toch steeds een zinnetje bij. Daar word ik best heel blij van en het geeft mij een goed gevoel. De mensen hier zijn erg behulpzaam en aardig.

Zo genoeg over mijn gewone leventje. Afgelopen zaterdag was het weer één van de hoogtepunten. We zijn vroeg naar Curituba gereden, zo´n 200km van af Blumenau. Dat is één van de groenste steden van Brazilië en ongeveer 2 miljoen inwoners, dus op zich houd ik niet zo van die enorme steden, maar ik heb mijn ogen uitgekeken. Het weer was zoals gewoonlijk prachtig en we hebben prachtige tuinen en, meren en vooral botanische tuinen bezocht, heel indrukwekkend zo'n stilte en rust midden in de stad. We zijn ook langs het voetbalstadion gereden, het was nog niet klaar, maar er wordt nu met 12000 mensen aan gewerkt, dus ik neem aan, dat het wel goed zal komen voor het W.K. Wij hadden een mooi hotel geboekt om te overnachten, dus zijn we er s'avonds nog gezellig op uitgetrokken en hebben in een goed Italiaans restaurant gegeten met een lekker flesje wijn erbij. De andere morgen een prima ontbijt, het hotel had ook een mooi zwembad op de bovenste verdieping en sauna enz. Jammer, dat ik weer geen badpak bij mij had, maar we zijn weer flink op pad gegaan en hebben nog een prachtige dag gehad, dit was ook mijn eerste kennismaking met een echte levende Capivara en papegaaien in het wild en dan toch een skyline van een soort New York. Later nog in een enorme shoppingmoll geweest, want Liza had korte winterlaarsjes nodig.Daarna nog een kleinigheidje gegeten en dan weer terug naar huis. Het was weer een heerlijk weekend

1. Karin:
    11 mei 2014
    Ziet er prachtig uit! fijn genieten.