Foz do Igaucu Deel 2 (Finale met veel foto´s)

24 mei 2014 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Zaterdagmorgen weer vroeg uit de veren en na een goed ontbijt, klaargemaakt door onze charmante gastvrouw gingen wij op weg naar voor mij het grote onbekende. Eerst de bus naar het het busstation om daar de bus naar Foz do Iguacu in Argentinië te nemen. Onderweg kwamen we langs een soort Favela, met
houten hutjes, dan zie je duidelijk hoe verschillend en ongelijk verdeeld de wereld in elkaar zit. Dan zijn wij schatrijk. In Argentinië is het Spaans de voertaal, vind ik ietsje gemakkelijker, maar kan dat toch ook niet spreken, veel te weinig les gehad en al te lang geleden. De reden, dat we de Argentijnse kant eerst gingen bekijken, is omdat er prachtig weer was voorspeld en we een hele dag nodig hebben, want je moet er vele kilometers lopen. Het was in een woord geweldig, je kunt je er haast geen voorstelling van maken, dat water heeft zoveel geweld.
Wat zijn wij dan toch ienie minie. Ik heb aan de foto's weinig toe te voegen, het spreekt gewoon voor zich. Wij werden verzocht op de paden te blijven, daar er dieren vrij rond lopen, gaf mij af en toe wel een angstig gevoel, maar heb niets gezegd. In Argentinië nog een buffetmaaltijd gegeten (niet om over naar huis te schrijven ) en toen naar ons logeeradres terug, waar Simone een lekker soepje had gemaakt en ons daarvoor uitnodigde.
De zondag heeft het de hele dag geplensd, zijn met een taxi naar een kaufhaus gereden om er even uit te zijn en vooral om warm te worden. De bedoeling was om naar Paraquai, een soort Chinitown, maar vanwege het weer had het geen zin. De maandag zijn we naar de Braziliaanse kant van de watervallen gegaan. Dat kun je in één middag bekijken. Het was koud , maar droog, tot bij de watervallen. Iedereen liep met een plastic regenjas, want je kon er zo dichtbij komen, je stond er als het ware middenin en werd kleddernat.
Oh, ja, ik heb ook nog een echte krokodil gezien toen wij over een grote brug, de rivier over staken.Prachtig om te zien en dan die mooie vogels in 't wild. zo fantastisch. Toen we weer terug naar de stad reden met de bus en ze doen daar alle ramen tegen elkaar open, zei ik tegen Jerôme. "Ik wil in een goed
restaurant eten, waar ik ook een lekker wijntje kan bestellen, misschien worden we dan weer warm.We zijn toen in een typisch barbecue restaurant beland en ze hadden goede wijn, één fles was net zo duur als het eten voor 2 personen. We hebben er ook een tijd gezeten en werden inderdaad warm. Ze kwamen steeds langs je tafel met steeds de mooiste stukken vlees, dan was er een keurig buffet, waar je onbeperkt van alles kon halen, heerlijk als dessert heerlijke crème caramel . Totaal van de rekening? reaal 105,- wat neerkomt met reaal 10,- fooi op Euro 35,- voor ons een koopje, daar alleen voor welgestelden, Een wereld vol contrasten. Toen weer naar ons gastenverblijf en zijn er meteen in bed gedoken om warm te blijven. Jerôme moest om 5 uur s'morgens weer op om te werken tot 12 uur , ik heb gelukkig de Ereader, dus heb in deze periode al heel wat boeken uitgelezen. En ja de andere morgen hebben we heerlijk in de zon bij het zwembad van de familie in de tuin kunnen zitten. Hard gelach, maar toch als ik aan die dagen terug denk, ze waren evengoed prachtig en onvergetelijk.